de Code Vught
No guts, no glory
Een warme, open en vooral inspirerende werkomgeving, verdeeld over drie verdiepingen met ieder hun eigen functie. De begane grond, waar een uitnodigende ruimte gecreëerd wordt, waar we prettig onze klanten kunnen ontvangen. Deze ruimte mag een echte blikvanger worden. Daarnaast willen we op de overige twee verdiepingen inspirerende werkplekken voorzien. Met deze vraag kwam Worldpack bij Hal2. Gezien de eerdere samenwerking zo goed bevallen is, klopten zij wederom bij Hal2 aan om het nieuwe pand in Son volledig af te stemmen op de huidige wensen op het gebied van duurzaamheid en toekomstige groei. Het vorige pand in Eindhoven Esp is heeft in 2008 een complete metamorfose ondergaan volgens het Design & Build traject. Dit sloot dermate goed aan bij de te realiseren wensen, dat voor de nieuwe locatie in Son ook gekozen is voor Het Design & Build traject, echter met vernieuwde uitgangspunten.
De wens voor een duurzaam interieurdesign en hergebruik van materialen sluit naadloos aan bij de circulariteitsgedachte van Hal2, een project waar we maar al te graag onze tanden in zetten!
Worldpack has everything in store for you
Daarmee dekt de slogan van Worldpack de lading. Al je in-store producten op tijd op de juiste plek. Dat regelen wij, iedere dag weer. Zodat jij je zorgeloos kunt focussen op je verkoop. Worldpack is sinds haar oprichting uitgegroeid van een verpakkingsbedrijf, waar de focus volledig lag op verpakkingsoplossingen aan te bieden in karton, naar de go-to partner en marktleider voor instore oplossingen. Daarin zorgt Worldpack niet enkel voor een compleet en veelzijdig assortiment in instore producten, maar ontzorgt zij ook haar klanten op het gebied van duurzaam assortimentsmanagement, een eigen creative packaging design studio en het eigen Worldpack duurzaamheidsproject. De wens voor een duurzaam interieurdesign en hergebruik van materialen sluit naadloos aan bij de circulariteitsgedachte van Hal2, een project waar we maar al te graag onze tanden in zetten.
Pak de essentie
De uitgangspunten worden uit de eerste oriënterende gesprekken rap gedestilleerd en in een voorlopig ontwerp verpakt. Hal2 ent het design op:
- Experience office. Hiermee maakt Hal2 the world of Worldpack zichtbaar.
- (ver)Pak het! Hier staat het (her)gebruik van het eigen product centraal, het beeldend weerspiegelen van de identiteit en verpakken een nieuwe functie geven.
- GUTS. Dit vormt de eyecatcher in het interieur, in kleur en contrast, met de focus op fun en positiviteit.
- Duurzaam. Creatief hergebruik van materiaal en bestaand meubilair vormen een duurzame basis een prettige en gezonde werkomgeving.
Duurzaamheid als basis
Duurzaamheid, hergebruik en circulariteit vormen de basis voor het Build gedeelte. Tijdens het Design & Build traject in 2008 heeft Hal2 het toenmalige interieur voorzien van kwaliteitsmeubilair, mooie maatwerk stukken en passend los meubilair. Zelfs na 13 jaar intensief gebruik zijn deze stukken nog in prima staat. Een uitgelezen kans om de circulariteitsgedachte in de praktijk te brengen. Losse lampen, maatwerk kasten, stoelen en tafels doen in het nieuwe interieur dienst als kroonluchter, opbergmogelijkheid en plantenbak, zit- en vergadermeubilair en scheidingselementen. In de werkomgeving wordt het grootste gedeelte van de vloerbedekking hergebruikt en afgewisseld met een nieuwe pvc vloer en tapijttegel in contrasterende kleur, om de lounge, de lunchzone en het verkeersgebied te accentueren. De slimme indeling garandeert voldoende privacy, terwijl de werkomgeving als een open ruimte aanvoelt. Leuk detail: Hal2 heeft maatwerk scheidingselementen vervaardigd uit kartonnen dozen als knipoog naar waarmee het ooit allemaal begonnen is voor Worldpack.
The world of Worldpack
De begane grond is de eyecatcher van het ontwerp. Een ruimte waar beleving centraal staat en waar je binnenstapt in the world of Worldpack. Bijna als een op maat gemaakt lifesize kijkdoos. Een visueel prikkelende omgeving die de identiteit van Worldpack perfect verpakt. De entree bestaat uit de Black Box, een volledig donkere ruimte die je visueel met één spot leidt naar de doorgang naar de Experience. Een beleving op zich, die weerspiegelt wie Worldpack is; geen statisch bedrijf met een showroom, maar een dynamische boetiek voor de retail.